dimarts, 29 de maig del 2012

Fase 3: Tasques realitzades


Actuacions fase 3

Durant aquesta fase, un cop recollides les dades als centres de primària, (fase 2) ens vam reunir amb la CAD (Comissió d'atenció a la diversitat) de l’institut per fer el traspàs d’informació. 

Durant la CAD, l'EAP va realitzar propostes d'atenció per:

ü  Alumnes amb nee ,
ü  Alumnes que presenten retard d’aprenentatge sense dictamen o algun trastorn específic no susceptible de dictament (dislexia, TANE –trastorn d’aprenentatge no especificat
ü  Alumnes amb dificultats de relació amb altres companys
ü  Alumnes amb seguiment per part de Serveis Socials o altres seveis com CSMIJ)

Encara que evidentment es va parlar de quina dificultat presentaven, l’atenció es va focalitzar en les mesures que s’haurien de realitzar per poder-los ajudar en el seu aprenentatge.

A tall d’exemple:
Per un alumne que té diagnosticat un trastorn per dèficit de atenció amb hiperactivitat (TDAH) es van fer les següents propostes:
·         Anar a l’aula ordinària sempre
·         Seguir el currículum ordinari com la resta de companys
·    Es van donar unes pautes metodològiques i estratègies per treballar amb    l’alumne.
·         Vetllar per la continuïtat al CSMIJ (centre salut mental infantil i juvenil)
Per a un alumne amb DIL (dèficit intel·lectual lleuger) amb trastorn de parla la proposta va ser:
·  Que l’alumne assisteixi el màxim d’hores possible a grups reduïts per fer atencions individualitzades (AI)
·         Seguiment per part de l’Orientadora Educativa del centre
·         Realització d’un PI (Pla Individualitzat) amb adaptació curricular de totes les àrees.

Tota aquesta informació va estar recollida en un document que servirà de base per a la formació de grups el proper curs.
Aquest document es lliurarà als tutors a l’inici de curs en una reunió on es parlarà de tot el grup en general i d’aquests alumnes en particular.
Posteriorment, a la primera RED (reunió d’equip docent) del curs següent l’Orientadora Educativa i el tutor/a informaran a la resta de professors de les estratègies metodològiques i actitudinals a tenir en compte per a treballar amb aquest alumnat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada