dimecres, 9 de maig del 2012

Fase 2: Tasques realitzades


Les tasques realitzades en aquesta fase han estat:


1r. Entrevistes amb els/les tutors/es i els/les mestres d’Educació Especial de les diferents escoles. En aquestes reunions s’ha parlat de:
·         Grup classe: nivell d’aprenentatge i dinàmica com a grup.
·         Alumnes de seguiment de l’EAP
·         Alumnes que els tutors detecten que presenten alguna dificultat.
La informació  va quedar recollida en els fulls d’actuació del curs 2011/12 de cada alumne.


2n. Reunions amb la CAD de cada centre de primària per decidir quins alumnes havia de valorar l’EAP. A les CADs els criteris a seguir van ser:
a) Els alumnes que tenien dictamen.
b) Els alumnes que tenen seguiment de l’EAP per dificultats d’aprenentatge, dificultats de relació o mancances socials.
c) Altres alumnes, com per exemple alumnes de nova incorporació al centre.


3r. Es va fer la valoració dels alumnes que es van decidir a la CAD
Per fer les valoracions primer se’ls va passar el TONI 2, la ACL (prova de comprensió lectora i una prova curricular de cicle mitja.
Segons el resultat:
Si tenien un nivell normal en el TONI 2, no es feia cap altra actuació
Si tenien un nivell baix es va passar el WISC.

3 comentaris:

  1. Bon dia Maria
    tot i fer el mateix projecte de practicum que jo, veig que l'hem encarat molt diferent. Jo he partit de realitzar, juntament amb els representatns de cada escola i la psicopedagoga de l'insititu, els models de documents pel bon traspàs i establir el nivell competencial que ha d'iniciar un alumne a l'institut.
    Un cop això, les properes setmanes iniciarem les reunions i entrevistes en cada centre per traspassar la informació individual de cada alumne.
    A partir dels resultats de les entrevistes realitzaré els 4 grups-classe de 1r Eso pel proper curs escolar.

    Ànims que ja acabem!

    Montse Vallès

    ResponElimina
  2. Bon dia, María

    Enhorabona pel teu treball de pràctiques. La veritat és que considero que la labor de passar la informació de primària a secundària té una gran importància, sobretot en el cas d'alumnes amb necessitats especials, ja que sense aquest traspàs d'informació, es perd un treball previ important i l'alumne perd un temps necessari per a ell, fins que el nou centre és capaç d'elaborar un diagnòstic. A més, ajuda als professors a preparar les seves classes de forma més adequada, coneixent la realitat que té a l'aula.

    El que si que considero, és que cal tenir en compte com es passa aquesta informació o quina informació es passa, ja que existeix el risc que aquesta només sigui empleada per etiquetar alumnes.

    Molts ànims, pel que et queda de pràctiques

    ResponElimina
  3. Com siu MOntse poden ser molt diferents les vies de treball a fixar al Pla de transició. Tan el que ella ha fet com el treball que tu narres són importants. La connexió entre les dues etapes al centres públics es fa prou complicada. Pensea que són centres diferents amb cultures organitzatives que no tenen res a veures i el més complicat de tot la seqüencia didàctica de vegades es trenca quan passen del col·legi a l'Institut. Les programacions teòriques són unes però el nivell de competències de cada estudiant es diferent. Aquest és en part el nostre repte com a psicopedagogs, intentar donar al professorat de primer d'ESO una radigoràfia i una anàlisis el més exhaustives possibles de cada estudiant.

    Per això són importants totes les reunions de traspás d'informació siguin moltes o poques amb tutors de primària i professorat de secundària o entre els responsables de l'atenció a la diversitat i l'orientació del dos centres. La informació serà una de les claus per poder orientar adequadament els processos d'ensenyament aprenentatge en la nova etapa que inicien els estudiants de primer d'ESO.

    ResponElimina