Actuacions fase 3
Durant aquesta fase, un cop recollides les dades als centres de primària,
(fase 2) ens vam reunir amb la CAD (Comissió d'atenció a la diversitat) de l’institut
per fer el traspàs d’informació.
Durant la CAD, l'EAP va realitzar propostes d'atenció per:
ü Alumnes amb nee ,
ü Alumnes que presenten retard d’aprenentatge sense
dictamen o algun trastorn específic no susceptible de dictament (dislexia, TANE
–trastorn d’aprenentatge no especificat
ü Alumnes amb dificultats de relació amb altres companys
ü Alumnes amb seguiment per part de Serveis Socials o
altres seveis com CSMIJ)
Encara que evidentment es va parlar de quina dificultat presentaven, l’atenció
es va focalitzar en les mesures que s’haurien de realitzar per poder-los ajudar
en el seu aprenentatge.
A tall d’exemple:
Per un alumne que té diagnosticat un trastorn per dèficit de atenció amb hiperactivitat
(TDAH) es van fer les següents propostes:
·
Anar a l’aula ordinària sempre
·
Seguir el currículum ordinari com la resta de
companys
· Es van donar unes pautes metodològiques i
estratègies per treballar amb l’alumne.
·
Vetllar per la continuïtat al CSMIJ (centre
salut mental infantil i juvenil)
Per a un alumne amb DIL (dèficit intel·lectual lleuger) amb trastorn de
parla la proposta va ser:
· Que l’alumne assisteixi el màxim d’hores
possible a grups reduïts per fer atencions individualitzades (AI)
·
Seguiment per part de l’Orientadora Educativa
del centre
·
Realització d’un PI (Pla Individualitzat) amb
adaptació curricular de totes les àrees.
Tota aquesta informació va estar recollida en un document que servirà de
base per a la formació de grups el proper curs.
Aquest document es lliurarà als tutors a l’inici de curs en una reunió on
es parlarà de tot el grup en general i d’aquests alumnes en particular.
Posteriorment, a la primera RED (reunió d’equip docent) del curs següent l’Orientadora
Educativa i el tutor/a informaran a la resta de professors de les estratègies
metodològiques i actitudinals a tenir en compte per a treballar amb aquest
alumnat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada